Merkdisruptie

De merken die gaan verdwijnen: Novartis – KPN – Hoogvliet supermarkt – Nettorama – Jan Linders – Blue Band – Becel – Zeeuws Meisje – BCC – Cheaptickets- Vliegtickets- Videoland – Thuisbezorgd- Wijkopenautos- USG – Snapchat – Kamer van Koophandel – Vrijuit – Corendon – Tui – De Nationale Notaris – Das, verzekeringen – De Hypotheker – SNS – OHRA – FBTO – Allsecur – Zekur – Zilverenkruis – Agis – Allianz – Hertz – Metro – De Telegraaf – Het Algemeen Dagblad – Panorama – Veronica Magazine – Playboy – Distrifood – Baaz – NTR – BNNVARA – SBS – Seiko – Festina – Shell – BP – Ajax – Feyenoord – PSV – Europese Unie – Innovact – CIX – Tetra Tech – Aquila – Guide Wire – Margriet – C&A – ANWB – Gaastra – Panasonic – Tinder – Tesla – D66 – Alex – Bux – H&M met Arket – Etos – Beslist- Brand New Day – Radio 538 – Facebook – Pearle – Nespresso – Harley-Davidson – FNV – Poldermodel – FC Twente – Albert Heijn – Volendam – André Hazes jr- Conquestor – DPA – Steens & partners – Flynth – Hans Anders – Eyewish – PvdA, GroenLinks – Partij voor de Dieren – SP – CDA, VVD – PVV, FvD – 50PLUS – Blokker – Hudson’s Bay – Marks & Spencer – HEMA – TBWA/NEBOKO, DDB, etc –

Over het boek

We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat bij veel bedrijven hoog op de agenda. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen. Adyen bestaat nog geen tien jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO. Het marktaandeel van BlackBerry is in 5 jaar tijd verschrompeld naar 0,004%. 

Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer merken verdwijnen.

In dit boek worden de belangrijkste oorzaken middels 15 megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet.

Nieuw in dit boek is vooral dat we, waar anderen zich beperken tot technologie en de economische impact hiervan, ook kijken breder kijken naar psychologische, sociale en seksuele revoluties.

Wat zijn de belangrijkste trends die invloed hebben op uw merk en hoe hier mee om te gaan?

Wij komen graag langs voor een richtinggevende discussie en met een interactieve presentatie.

Hieronder treft u alvast een overzicht en korte samenvatting van de 15 trends.

Inspireer een ander

Share on linkedin
Share on skype
Share on email
Share on whatsapp