Publicaties

Inspiratie

Literatuur om ideeën op te doen om doelmatiger te branden.

Vers van onze pers

We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waar­bij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord.

Meer over ons boek
Door ons gepubliceerd
Een nijlpaard onder het taptijt

Dit boek brengt 12 typen veelvoorkomende problemen met merken in kaart, zoals gedateerdheid, holle en emotieloze merken, en brengt in kaart hoe je ze kunt oplossen.

Sneller naar het merkenparadijs

Darwin's evolutietheorie losgelaten op merken. Wat zijn onze basale drijfveren en hoe spelen succesvolle merken daar op in?

The monroe model

Stijl is een van de belangrijkste betekenisgevers van merken. Welke stijlen kan je onderscheiden en hoe zie je die terug in de kunst, cultuur en bij merken?

Het merkkompas

Wetenschappelijk onderzoek naar de rol, criteria en eigenschappen van een doelmatig merkkompas.

Door ons aanbevolen​
The science and art of branding

Overzicht van het huidige denken over de ontwikkeling van merkenstrategie. In tegenstelling tot andere boeken benadert het succesvol merkenstrategie vanuit het perspectief van zowel de producent als de consument.

Schizofrene on- & offline marketing

Dit boek helpt online- en offline-marketeers om van elkaar te leren, dezelfde taal te spreken en beter samen te werken om zo gezamenlijk beter te presteren.

Een hazewind op gympen

Een klassieker voor conceptontwikkelaars waarin Goos de ingredienten uiteenzet, maar je ook het totaalplaatje laat zien, van echt pakkende concepten.

Concepting

Al 15 jaar geleden schreef Jan Rijkenberg in zijn eigen woorden 'It all starts with the why'. Hij leverde er wél een implementatievisie bij. Beide oprichters van Brand Happening hebben meer dan 10 jaar met hem gewerkt.