Pillenboer wordt rijk over de rug van kankerpatienten

Afbeelding en artikel via Youp.nl -

Medicijn-handelaren worden rijk over de ruggen van kankerpatienten.

Een nieuw doorgeslagen verdienmodel is patenten opkopen om zo monopolist te worden en daarmee de prijs voor medicijnen extreem te kunnen opdrijven. De trend heeft inmiddels als dusdanige vorm aangenomen dat er al een platform  tegen, voor in het leven is geroepen.

Zo is er Zwitserse farmaceut Novartis die de prijs van een bepaald kankermedicijn onlangs bijna verzesvoudigd heeft. En dat konden zij doen omdat zij de enige zijn die dat kuurtje in huis hebben. Omdat ze het bedacht hebben? Nee hoor, het is gewoon ooit op onze kosten gemaakt in het Rotterdamse Erasmus Medisch Centrum. En ze hebben het niet verzesvoudigd van vijf naar dertig, maar van zestienduizend naar tweeënnegentigduizend eurootjes…..

MORE TREND PROOF

Heeft niemand bij Heineken televisie?

Heeft niemand bij Heineken televisie?

Lees verder

Voormalige trots BV Nederland

Iedereen lijkt nu wel boos op shell

Lees verder

De boardroom kan flink scoren met activisme

De boardroom kan flink scoren met activisme

Lees verder

Er is een fundamenteel andere economie nodig

Lees verder

Zeeman: inzameling tweedehandskleding in alle winkels

Lees verder

Bedrijf kan ethiek niet meer links laten liggen

Lees verder

Van Black Friday naar Fair Friday: deze merken doen het gelukkig anders

Lees verder

Supermarkt Deen ook opgeslokt

Lees verder

VPRO Tegenlicht: ‘De ontgroeiers’

Lees verder

Mag het wat minder?

Lees verder

Wat willen we nog minder

Lees verder

Laten we Amazon al ons geld opzuigen?

Lees verder

Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

Lees verder

Duidelijk dan dit voorbeeld komt het niet; winstmaximalisatie als enig ondernemersdoel

Lees verder

De coronacrisis legt genadeloos bloot waar de roofridders zitten

Lees verder

Oxford-professor Colin Mayer : ’Druk op bedrijven om maatschappelijk doel te dienen neemt toe’

Lees verder

Business Insider: Alleen bedrijven die méér doen dan winst maken, zullen overleven.

Lees verder

CEO’s zoeken raar rol in de samenleving

Lees verder

181 Top CEOs Have Realized Companies Need a Purpose Beyond Profit

Lees verder

NRC serie over de oorzaken van de crisis in het kapitalisme en mogelijkheden om het te repareren.

Lees verder

Benieuwd hoe onze trendinzichten jouw merk kunnen versterken en toekomstbestendig maken?

Voor een dubbele espresso komen we je graag meer vertellen over de mogelijkheden van een trendscan, interactieve trend-, of (her)positionering workshop.