Duidelijk dan dit voorbeeld komt het niet; winstmaximalisatie als enig ondernemersdoel

Lubach Flitshandelaren Flow Traders

‘The Wolf of Wall Street’ ingehaald door Flow Traders als het voorbeeld van deze trend.

Maximaliseren van de winst voor aandeelhouders is hier het enige en allerhoogst haalbare doel.

De flitshandelaren die door Zondag met Lubach aan de schandpaal zijn genageld omdat ze de gewone belegger en de pensioenfondsen van de gewone Nederlander zo’n 5 miljard euro per jaar kosten. Terwijl wat ze doen wel volstrekt legaal en dus niet verboden is.

MORE TREND PROOF

Heeft niemand bij Heineken televisie?

Heeft niemand bij Heineken televisie?

Lees verder

Voormalige trots BV Nederland

Iedereen lijkt nu wel boos op shell

Lees verder

De boardroom kan flink scoren met activisme

De boardroom kan flink scoren met activisme

Lees verder

Er is een fundamenteel andere economie nodig

Lees verder

Zeeman: inzameling tweedehandskleding in alle winkels

Lees verder

Bedrijf kan ethiek niet meer links laten liggen

Lees verder

Van Black Friday naar Fair Friday: deze merken doen het gelukkig anders

Lees verder

Supermarkt Deen ook opgeslokt

Lees verder

VPRO Tegenlicht: ‘De ontgroeiers’

Lees verder

Mag het wat minder?

Lees verder

Wat willen we nog minder

Lees verder

Laten we Amazon al ons geld opzuigen?

Lees verder

Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

Lees verder

De coronacrisis legt genadeloos bloot waar de roofridders zitten

Lees verder

Oxford-professor Colin Mayer : ’Druk op bedrijven om maatschappelijk doel te dienen neemt toe’

Lees verder

Business Insider: Alleen bedrijven die méér doen dan winst maken, zullen overleven.

Lees verder

CEO’s zoeken raar rol in de samenleving

Lees verder

181 Top CEOs Have Realized Companies Need a Purpose Beyond Profit

Lees verder

Pillenboer wordt rijk over de rug van kankerpatienten

Lees verder

NRC serie over de oorzaken van de crisis in het kapitalisme en mogelijkheden om het te repareren.

Lees verder

Benieuwd hoe onze trendinzichten jouw merk kunnen versterken en toekomstbestendig maken?

Voor een dubbele espresso komen we je graag meer vertellen over de mogelijkheden van een trendscan, interactieve trend-, of (her)positionering workshop.