Business Insider: Alleen bedrijven die méér doen dan winst maken, zullen overleven.

Artikel Businesss insider over Beter Kapitalisme
Bron: Business Insider

Essentie van dit artikel:

  • Steeds meer bedrijven krijgen door dat hun waarde niet alleen draait om groei en winstmaximalisatie.
  • Op de lange termijn overleven bedrijven alleen als ze hun rol in de wereld serieus nemen – Business Insider noemt dat Better Capitalism.
  • Ondernemers moeten in hun bedrijfsvoering laten zien welke bijdrage ze leveren aan een beter milieu, een betere omgeving voor werknemers én een betere maatschappij.

MORE TREND PROOF

Heeft niemand bij Heineken televisie?

Heeft niemand bij Heineken televisie?

Lees verder

Voormalige trots BV Nederland

Iedereen lijkt nu wel boos op shell

Lees verder

De boardroom kan flink scoren met activisme

De boardroom kan flink scoren met activisme

Lees verder

Er is een fundamenteel andere economie nodig

Lees verder

Zeeman: inzameling tweedehandskleding in alle winkels

Lees verder

Bedrijf kan ethiek niet meer links laten liggen

Lees verder

Van Black Friday naar Fair Friday: deze merken doen het gelukkig anders

Lees verder

Supermarkt Deen ook opgeslokt

Lees verder

VPRO Tegenlicht: ‘De ontgroeiers’

Lees verder

Mag het wat minder?

Lees verder

Wat willen we nog minder

Lees verder

Laten we Amazon al ons geld opzuigen?

Lees verder

Waarom we steeds harder werken voor steeds minder

Lees verder

Duidelijk dan dit voorbeeld komt het niet; winstmaximalisatie als enig ondernemersdoel

Lees verder

De coronacrisis legt genadeloos bloot waar de roofridders zitten

Lees verder

Oxford-professor Colin Mayer : ’Druk op bedrijven om maatschappelijk doel te dienen neemt toe’

Lees verder

CEO’s zoeken raar rol in de samenleving

Lees verder

181 Top CEOs Have Realized Companies Need a Purpose Beyond Profit

Lees verder

Pillenboer wordt rijk over de rug van kankerpatienten

Lees verder

NRC serie over de oorzaken van de crisis in het kapitalisme en mogelijkheden om het te repareren.

Lees verder

Benieuwd hoe onze trendinzichten jouw merk kunnen versterken en toekomstbestendig maken?

Voor een dubbele espresso komen we je graag meer vertellen over de mogelijkheden van een trendscan, interactieve trend-, of (her)positionering workshop.