Inspiratie
Literatuur om ideeën op te doen om doelmatiger te branden.
Vers van onze pers
Genomineerd voor Marketingboek van het jaar 2025!
In een tijd van razendsnelle veranderingen en maatschappelijke onrust, polarisatie en populisme is het voor merken belangrijker dan ooit om de juiste koers te bepalen. In het boek Merkdisruptie 2025 worden 20 belangrijke trends beschreven die hoge impact op merken kunnen hebben. Het boek is geen inkijkje in de toekomst, maar laat met actuele trends en cases de dagelijkse realiteit zien. Het boek biedt praktische inzichten en concrete voorbeelden die je helpen om met je merk wendbaar, waardenvast en toekomstbestendig te blijven.
Over fundamentele trends
We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld in slagen de transitie te maken naar de nieuwe tijd. In dit boek worden de belangrijkste oorzaken beschreven en een strategie om uit de gevarenzone te ontsnappen.
Door ons gepubliceerd
Een nijlpaard onder het taptijt
Dit boek brengt 12 typen veelvoorkomende problemen met merken in kaart, zoals gedateerdheid, holle en emotieloze merken, en brengt in kaart hoe je ze kunt oplossen.
Sneller naar het merkenparadijs
Darwin's evolutietheorie losgelaten op merken. Wat zijn onze basale drijfveren en hoe spelen succesvolle merken daar op in?
The monroe model
Stijl is een van de belangrijkste betekenisgevers van merken. Welke stijlen kan je onderscheiden en hoe zie je die terug in de kunst, cultuur en bij merken?
Het merkkompas
Wetenschappelijk onderzoek naar de rol, criteria en eigenschappen van een doelmatig merkkompas.
Door ons aanbevolen
The science and art of branding
Overzicht van het huidige denken over de ontwikkeling van merkenstrategie. In tegenstelling tot andere boeken benadert het succesvol merkenstrategie vanuit het perspectief van zowel de producent als de consument.
Schizofrene on- & offline marketing
Dit boek helpt online- en offline-marketeers om van elkaar te leren, dezelfde taal te spreken en beter samen te werken om zo gezamenlijk beter te presteren.
Een hazewind op gympen
Een klassieker voor conceptontwikkelaars waarin Goos de ingredienten uiteenzet, maar je ook het totaalplaatje laat zien, van echt pakkende concepten.
Concepting
Al 15 jaar geleden schreef Jan Rijkenberg in zijn eigen woorden 'It all starts with the why'. Hij leverde er wél een implementatievisie bij. Beide oprichters van Brand Happening hebben meer dan 10 jaar met hem gewerkt.