Sire campagne: Wegnemen vooroordelen over 50-plussers

Afbeelding en artikel via sire.nl -

NOOIT TE OUD OM TE LEVEN

SIRE lanceert de campagne ‘Je bent nooit te oud om te leven’ om hardnekkige misvattingen over ouder worden te doorbreken. Vooroordelen beïnvloeden sterk hoe we naar ouderen kijken en hoe we ons eigen ouder worden ervaren, met als risico een korter leven en een verminderde kwaliteit van leven. Deze negatieve beeldvorming kan ertoe leiden dat men op latere leeftijd minder openstaat voor nieuwe dingen en uitdagingen uit de weg gaat, terwijl dit essentieel is voor het behoud van onze vaardigheden. Met deze campagne wil SIRE de negatieve beeldvorming rondom ouderen doorbreken.

‘25

Maar liefst 7 op de 10 vijftigplussers in Nederland voelt zich onvoldoende gewaardeerd door de samenleving. SIRE wil met de nieuwe campagne ‘Je bent nooit te oud om te leven’ het patroon doorbreken door inspirerende ouderen te laten zien die midden in het leven staan en daarmee vooroordelen ontkrachten. Het is een spiegel voor ons allemaal en tegelijkertijd en aanmoediging voor ouderen om zichzelf te blijven uitdagen.

Gerenommeerde stakeholders steunen de SIRE-campagne vanuit hun betrokkenheid en expertise. Dankzij hun directe verbinding met de achterban dragen zij bij aan het bereik en de impact van de campagne:

  • ANBO-PCOB
  • Nationale vereniging De Zonnebloem
  • SeniorWeb
  • Stichting Oud geleerd Jong gedaan
  • Alzheimer Nederland
  • Nationaal Ouderenfonds

MORE TREND PROOF

SIRE maakt oudjes belachelijk in reclamespot!

Lees verder

Bridging the generation gap

Lees verder

Celebrate life!

Lees verder

Benieuwd hoe onze trendinzichten jouw merk kunnen versterken en toekomstbestendig maken?

Voor een dubbele espresso komen we je graag meer vertellen over de mogelijkheden van een trendscan, interactieve trend-, of (her)positionering workshop.