YOU CAN’T STOP THE WAVES FROM COMING,
BUT YOU CAN LEARN HOW TO SURF THEM.
Dat de markt inmiddels alweer 10 jaar dynamisch is en de concurrenten ook al weer een tijdje van alle kanten komt, is inmiddels niet nieuw meer. Wij zien in de praktijk echter dat ondernemingen met hun branding output grote moeite blijven hebben met de noot te kraken tussen lange termijn koersvastheid en tegelijkertijd korte termijn relevant zijn.
We zien dat er veelal gestuurd wordt op korte termijn verkopen boven het opbouwen van merkwaarde en continuïteit op de lange termijn, met als consequentie meer platgeslagen, inhoudsloze wegwerp output. Maar de tijden van fans kunnen maken met loze en wisselende beloftes zijn echter voorbij. Een merk blijft alleen aantrekkelijk als het een consistente verwachting oproept en die altijd waarmaakt in al hun proposities en gedrag.
De brand performance is als gevolg van de teruglopende effectiviteit van deze toenemende wegwerp output de afgelopen 10 jaar dramatisch achteruitgelopen. Uit recente cijfers is gebleken dat er tot 3x zoveel besteed moet worden voor dezelfde brandperformance, terwijl media substantieel niet duurder zijn geworden. Natuurlijk begrijpen wij dat u vandaag de dag als onderneming flexibel wilt zijn.
Daarentegen moet u ook begrijpen dat uw klanten u alleen aantrekkelijk blijven vinden als u ook over de lange termijn consistent merkwaardig gedrag vertoont. Andere omstandigheden, vragen echter wel om andere tools en oplossingen.
Als merk- en wedstrijdzeil fanaten zijn wij ervan overtuigd dat modern uitgeruste merken (die net als het langste en zwaarste sportevenement ter wereld, de Volvo Ocean Race), én een lange afstand focus hebben én wendbaar zijn om zich snel aan te passen aan de veranderende omstandigheden, de wedstrijd winnen.
[recent_post_slider dots=”false” category=”9″ speed=”2000″ autoplay_interval=”12000″ show_date=”false” show_author=”false”]