Ordina

Intelligente daadkracht

Ontwikkelen design- en communicatieformat na faciliteren van een  herpositioneringstraject. 

Opdracht (een bsur case)

De grootste beperking voor verdere groei was de relatief lage voorkeur voor Ordina als werkgever onder (potentieel) talent. Profileer Ordina als aantrekkelijke werkgever en daarnaast als automatiseerder met een duidelijk profiel.

Inzicht

Werkzoekenden percipieerden Ordina als een wat degelijk merk. Solid, but boring. Onder potentiële klanten was het merkbeeld weinig gedifferentieerd. Een generalist die iets met automatisering doet.

Oplossing

Ordina profileren als frisse leverancier van toegepaste business-oplossingen (op een specifiek aantal domeinen), die kennis omzet in toepassingen waar klanten echt iets mee kunnen en aan hebben. Met een mentaliteit van ‘hersens uit de mouwen steken’.

Resultaat

Gedynamiseerde positionering. Deze doorvertaald naar een door de medewerkers zelf eenvoudig te vertalen design- en communicatieformat. Vervolgens uitgewerkt naar alle denkbare communicatiedragers. Kaders schrijven voor vertaling merkidentiteit naar belangrijkste betekenisgevers (waaronder product en herinrichting pand).

Pand is volledig ingericht op basis nieuw ontwikkelde positionering en huisstijl wordt tot op de dag van vandaag nog gebruikt. De mediacampagne gericht op de arbeidsmarkt is ingetrokken i.v.m. toen tegenvallende te presenteren cijfers van de aandeelhouders (2006). De effectiviteit van de ontwikkelde campagne is ons daarom onbekend.