Optiwel

Optimel

Ontwikkelen internationale merkpositioneringing en deze vastleggen in Brand Book

Opdracht

Ontwikkel internationale merkpositionering voor Optiwell om in te spelen op de gezondheidstrend en Campina verder te profileren als organisatie die bijdraagt aan een gezonde lijfstijl.

Inzicht

?

Oplossing

?

Resultaat

Campina versterkte in 2007 haar reputatie als vernieuwer van natuurlijke, op zuivel gebaseerde producten die passen bij
een gezonde leefstijl (health & wellness). Met Campina Optimel/Optiwell
(drinkyoghurts, yoghurts, kwark en pudding/vla met een verlaagde
calorie-inname).

In Nederland was Campina voor het zesde achtereenvolgende jaar het
favoriete merk in de supermarkten, mede dankzij haar gezondheidsconcepten. Er
werden aanzienlijk meer Campina Optimel-producten geconsumeerd dan in 2006.
In Duitsland was
Optiwell Control niet alleen de best verkopende introductie in het
zuivelschap, maar zelfs in de gehele Duitse handel.