INCK
Ontwikkelen communicatieformat
Opdracht
Dit biertje smaakt lichter dan de meeste Belgische biertjes (doch niet minder). Het alcoholvolume is 5%, hetzelfde als dat van een ordinair pilsje. Toch percipiëren de Hollanders (zo uit het briefingsdocument overgenomen) De Koninck veelal als speciaalbier waardoor ze het niet doordrinken als pils en het vaak houden bij twee of drie Bollekes.
Ontwikkel een campagne die bijdraagt in het beeld De Koninck neer te zetten als Belgische doordrinker.
Inzicht
‘België’ schakelt naar een rijk associatienetwerk met zowel wenselijke als niet wenselijke connotaties.
Oplossing
Ontwikkelen communicatieformat dat wel inspeelt op de kwalitatieve associaties die men heeft bij Belgisch bier, maar wegblijft bij de zwaardere associaties, vaak gekoppeld aan brouwerstradities en losbrekende paarden.
Resultaat
Makkelijk actueel in te haken communicatieformat vertaald naar een campagne in alle grote mannenbladen, radio en horeca. Geen kwalitatieve doelstelling gemeten.